Det var det här som jag fick av pappa! :D

När pappa var lite så älskade han att fota lika mkt som jag.
Han hade en Pentax kamera (system) som han brukade vara ute och fota med.
Han hade två objektiv och massor med andra saker.
Igår så var han och jag ute på vinde för att titta på allt.
vi tog in det och jag började sitta och hålla på med alla olika kamera saker.
Efter ett tag kom han in till mig och sa: Du får den där av mig.
Ja som jag sa, jag höll på att tappa hakan :O
Blev jätte glad!
Nu är allt det där mitt! :D Ska ge vidare allt till mina barn sen.
ljusmätaren är från min gamelmorfar. Han gav den till papppa och nu ger pappa den till mig :D



kameran
2 objektiv
ljusmätare
filterhållare
stor blixt
liten blixt
"förstoringsglas"
2 olika rengörings pappren
rengörings vätska
och en stor väska med två våningarn ↓


finns plats för objetiven, plixtrarna och allt i den hära.


filterhållaren


Ojektiv. Den här gummisaken som är längst fram är för solen


objektiv


stor blixt som man sätter på kameran underifrån


Lite blixt som man sätter uppe på kameran


ljusmätare som man sätter uppe på kameran


"förstoringsglas"


rengöring


Pentax böker


förvarings-strumpor


filmrullen :( Pappa råkade öppna för att han inte trodde att han hade något i
så då blev den förstörd. Han hade bilder där från när han var liten. Om det kommer
solljus på en filmrulle så förstörs den :(


Bästa av allt! Kamerahuset.


Kommentarer
Postat av: Ebba

gud vaa kuul eftesom du älskar att fota!!:)

puss

2011-02-01 @ 19:01:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0